Не е тайна, че много от ресторантите, работещи на пълен цикъл на обслужване, губят част от печалбата си поради неоптимално разпределение на местата при настаняване на гостите или при резервации. От професионализма на хостесите и степента им на овладяване на ситуациите в залата зависи до голяма степен дали пристигащите клиенти ще остананат във Вашето заведението или ще отидат в съседния ресторант. За въвеждането на ред при приемането на поръчки и помощта при своевременно и правилно настаняване на клиентите в залата спомага автоматизиране работата на хостесите.
|
Програмният модул за резервиране на маси, разработен от фирма UCS за потребителите на съвременна професионална система за управление R-Keeper, е предназначен за контрол и управление на масите в ресторанта. Той се инсталира на терминала на администратора или хостесите (като работен терминал се използват терминали със сензорни екрани или таблети с ОС Windows) и позволява в режим он-лайн да се приемат заявки за резервации по телефона или чрез интернет, да се води отчет на резервираните маси, да се контролира настаняването на клиентите, дошли без предварителна резервация.
Системата работи с плана на залата, формиран в мениджърската част на R-Keeper, и дава възможност на хостесите максимално оперативно и оптимално да подбират маси по изискваните параметри, отчитайки не само броя места на масата, но и други важни характеристики, като маса за пушачи, за непушачи, с WiFi, до прозореца и т.н. Визуално на плана на залата свободните, заетите и резервираните маси се различават по цвят, което позволява с един поглед да се прецени общата ситуация в залата.
При резервиране на дадена маса за определен брой клиенти, системата автоматично, на база статистическите данни, изчислява продължителността време, през което масата ще бъде заета, и съответно не включва тази маса в предложенията за свободни маси при следваща резервация, докато тази маса не се освободи или не бъде анулирана резервацията. Автоматичната система за резервиране не позволява Вашият клиент да се сблъска със ситуация, при която резервацията му е изгубена или просто забравена.
Управлението на масите в ресторанта с помощта на новия програмен модул стана удобно и значително се улесни. Например, ако клиентът си е поръчал десерт, за неговата маса се поставя съответната отметка и по този начин хостесата получава допълнителна ориентация за прогнозируемото време на освобождаване на масата. Специални отметки се поставят и в случай, че клиентът е помолил за предварителна сметка, или че масата се почиства в момента.
Системата за резервиране спомага за правилното настаняване на клиентите и в ситуации, при които всички маси в ресторанта са заети. Ако клиентът е готов да изчака, хостесата го поставя в листа за чакащи и в момента, в който някоя маса се освободи, системата автоматично формира и изпраща на клиента SMS съобщение.
Модулът за резервиране в системата R-Keeper дава възможност на собствениците на заведенията да увеличават ефективността на работата на хостесите, максимално да съкращават загубите на доходи в пиковите часове, за сметка на оперативното и оптимално разпределение на поръчките, повишаване запълняемостта на заведението, а също така и оказва благоприятно влияние на имиджа на ресторанта и нивото на лоялност на клиентите.
|