Анализ на продажбите и АВС-анализ на ястията - нагледно и просто |
В програмата StoreHouse са обновени помощните програми за аналитични отчети «Анализ на продажбите» и «ABC-анализ на ястията». Новите отчети са по-нагледни и улесняват собствениците и управителите на заведенията за обществено хранене при вземането на управленски решения, насочени към увеличаване доходите на ресторантите.
Отчетите «Анализ на продажбите» и «ABC-анализ на ястията» са удобни аналитични инструменти за оптимизиране на менюто и ценообразуването, дават възможността да се направи оценка на търсенето на отделните ястия, както и необходимостта от коригиране на цените им. Отчетите помагат и при вземането на решения, свързани с провеждане на маркетингови акции.
|
Пример на отчет «Анализ на продажбите»
|
-
Код – Код на ястие
-
Наименование – наименование на ястие
-
Мерна ед. – единица за измерване
-
Количество – количество реализирани порции ястия
-
Оборот – сумите от продажбите с включени отстъпки и надценки
-
Себестойност – себестойност на всички реализирани порции ястия
-
Себестойност 1 – себестойност на една порция
-
% Надценка – процент на надценка
-
Фудкост – аналитичен показател. Съотношението на себестойността към продажната цена на ястието
-
Марж – разлика между продажната цена и себестойността
-
Продажна цена – продажната цена на една порция
Отчетът се сортира по всяка от колоните на таблицата, както от по-голямо към по-малко, така и обратно.
|
Пример на отчет «ABC-анализ на ястията»
|
-
Код – Код на ястие
-
Наименование – наименование на ястие
-
Мерна ед. – единица за измерване
-
Количество – количество реализирани порции ястия
-
Оборот – сумите от продажбите с включени отстъпки и надценки
-
Марж – разлика между продажната цена и себестойността
-
Продажна цена – продажната цена на една порция
Промените са достъпни от версия StoreHouse 4.94.
|