В последно време веригите заведения тип Fast-food активно развиват формата drive-thru, при който клиентът прави поръчка и получава своите ястия, без да излиза от колата.
За тази форма на оперативно обслужване в софтуерната система R-Keeper е предвиден режимът на работа «3 прозореца».
В първия прозорец клиентът, чрез интерком устройство, предава поръчката си на оператор, който от своя страна я въвежда в системата. За удобство на клиента има вариант за допълнително инсталиран монитор, който работи на принципа на втори екран на терминал и в процеса на поръчване предава съдържанието и общата сума на поръчката, а също така показва и текущите маркетингови предложения на ресторанта.
След приключване оформянето на поръчката клиентът преминава на втория прозорец, където се извърша плащането. Добавянето на поръчката на терминала на оператора се извършва автоматично, което допълнително повишава скоростта на обслужване.
На третия прозорец се извършва предаването на поръчката. Тук е инсталиран главният монитор VDU, на който се визуализира поръчката. Също така екрани VDU са инсталирани в точките за приготвяне на ястията.
Тази система на работа е изключително гъвкава, като, в зависимост от времето през деня и натоварването на ресторанта, обслужването може да се извършва в режим «2 прозореца» или «1 прозорец». Също така обслужването може да бъде организирано в два потока - за приемане на поръчка и плащане, в един – предаване на поръчката.
В системата е предвидена и специална опция «Паркинг», позволяваща, при голямо натоварване, поръчката да се доставя на клиентите на паркинга. За целта операторът въвежда в поръчката номера на автомобила и предлага на клиента да изчака до приготвянето й в колата си на паркинга на ресторанта.
Софтуерната система R-Keeper във формата си drive-thru успешно работи в Русия, в ресторантите «KFC-авто», «Бургер Кинг», «Магбургер».
В България тази система на обслужване се прилага в два от обектите на веригата KFC, клиент на фирма UCS, като предстои внедряването й в трети обект.
|