Фирма Яндекс, всъвместно с фирма UCS, внедриха в киномрежата «Формула кино» иновационната технология за разпознаване на билети за кино Smartpass, която дава възможност значително да се улесни процедурата по проверка на билети, закупени чрез Интернет.
При покупка на билет в Интернет на клиента се дава QR-код, който той трябва да запази в телефона си или да го разпечата. В киното, с внедрена система Smartpass, този код трябва да бъде предоставен на контрольора при влизане в залата. Сканиранета на QR-кода от екрана на смартфона или от хартията, на която е разпечатан, се извършва с помощта на създаденото от фирма «Яндекс» приложение за таблети iPad mini, с които са снабдени контрольорите на входа на всяка зала.
Алтернатива на сканиранета на QR-кода е въвеждането в таблета на номера на електронния билет.
Валидността на билетите се проверява чрез препращане към билетната система
«UCS-Премьера». |
До момента обичайната практика е замяна преди прожекцията на купените в интернет електроннни билети с хартиени. За целта клиентите трябва да чакат на опашки на касите.
Алтернатива на това е използването на промишлени скенери, които фирма «Яндекс», внедрявайки технологията Smartpass, предлага да бъдат заменени с таблети iPad mini. |