В последно време големите вериги за бързо хранене, като KFC,Burger King, започнаха активно да развиват формата drive-thru, с помощта на който клиентите могат да направят своята поръчка и да я получат, без да излизат от автомобила си. Този формат на работа използва и откритият в началото на октомври в Анап пореден ресторант от веригата KFC в Русия /200-ният на брой/. Тази технология се прилага на база решението VDU* (video display unit) в системата за управление на ресторант R-Keeper V7 от фирма UCS.
С цел ускоряване обслужването на клиентите, желаещи да получат поръчките си, без да напускат автомобилите, в технологията drive-thru в R-Keeper е предвиден режим на работа „3 прозореца”. В първия прозорец водачът, с помощта на домофон, дава поръчката си на оператор, който я въвежда в системата. За по-голямо удобство на клиента е възможно инсталирането на монитор, който работи като втори екран на касовия терминал и в процеса на поръчване предава на клиента съдържанието и общата сума на поръчката, а също и текущите предложения на ресторанта. След като поръчката е оформена, клиентът преминава на втория прозорец, където се извършва плащането. До терминала на оператора поръчката се придвижва автоматично, като по този начин се повишава скоростта на обслужване. На третия прозорец се извършва издаване на поръчката. Тук е инсталиран главният монитор на VDU, на който се показва поръчката. Също така екрани на VDU са инсталирани на местата за приготвяне на ястия.
В системата е предвидена специална опция „паркинг”, позволяваща, при голямо натоварване, поръчката да се доставя на клиента на паркинга. За тази цел операторът въвежда номера на автомобила в поръчката и предлага на клиента да изчака приготвянето й в автомобила си, на паркинга на ресторанта. |